Rubriky
Business

Jedzte zdravo, prijímajte dôležité živiny a pritom nepriberajte

Keď sa dnešný človek chce venovať zdravému stravovaniu, čo si pod tým vlastne predstaví? Skutočne, čo? Pretože na svete je už toľko rôznych diét a „najlepších“ spôsobov stravovania, až si navzájom odporujú. Naozaj, všade sa dočítate niečo iné a vo veľa prípadoch jeden autor odporúča presne pravý opak, ako ten druhý. Tak sa opäť môžeme spýtať, čo to teda je zdravé stravovanie a čo si pod ním mám predstaviť?

Všeobecne si predstavíme stravovanie, ktoré by nám fyzicky prospievalo a zároveň by nám pomohla udržiavať štíhlu líniu.

jedlo, vajcia, zelenina

A presne tieto dve veci spolu musia súvisieť a takisto musí ísť o nejaký typ stravy, na ktorý si skrátka  úprimne budete vedieť zvyknúť. Teda v prípade, ak od neho očakávate dlhodobo prospešný účinok. Viac vám prezradia skúsené rady ako si zostaviť jedálniček https://www.juliacizova.sk/zdravy-jedalnicek/ tak, aby ste sa cítili (a samozrejme aj vyzerali) prirodzene štíhli a zdraví a vyhli sa pritom rôznym nezmyslom a reklamným trikom s krátkodobým efektom.

V stručnosti je dôležité si pri presedlaní na „zdravšiu životosprávu“ uvedomiť, že príjmy živín sú dôležité pre funkciu tela a mozgu, vyvážené živiny v strave sú takisto najlepšou prevenciou pred ochorením organizmu, dodávajú nám životné sily a sú dôležité aj pre našu myseľ a psychické zdravie.

Vyvážený príjem živín navyše pomáha k správnej funkciu metabolizmu, teda zabraňuje priberaniu a je prevenciou pred vznikom obezity!

sendvič, meter

Tieto vety ale neznamenajú, že zdravá životospráva a snaha udržať si štíhlu postavu by mala spočívať v nadmernom príjme a v nadmernom konzumovaní živín. Dôležitá je práve vyváženosť a ak chcete napríklad schudnúť alebo si udržiavať štíhlu postavu, v podstate stačí vedieť základné pravidlo, a to že:

  • Ak denne prijímame viac kalórií, než ich stíhame vylučovať, začneme priberať. Nadbytočné, resp. nespálené kalórie sa menia na telesný tuk a ten je vlastne dôvodom priberania, v niektorých prípadoch až obezity.